В період з 04 по 15 грудня 2017 року в приміщенні Вільнянського районного суду Запорізької області було проведено анонімне опитування громадян - відвідувачів суду щодо оцінки рівня організації роботи суду шляхом анкетування.
Керівництвом суду було розроблено анкету, що містила в собі питання про роботу, працівників апарату суду, їх ставлення до громадян, зручність перебування відвідувачів у приміщенні суду, тощо. Також на офіційній веб - сторінці Вільнянського районного суду було розміщено оголошення про заплановане опитування відвідувачів, виготовлено та розмножено анкети для респондентів.
Під час проведення анкетування, участь у ньому взяло 15 осіб.
Загалом, при проведенні узагальнення анкетування було встановлено наступні результати:
Найчисельнішою категорією осіб, які звертаються до Вільнянського районного суду Запорізької області є особи віком – 26-39 років – 9 осіб (60%); 6 особи або 40 % опитаних віком 40-59 років.
6. Представництво в суді
10 респондентів (67%) опитаних зазначили, що в суді представляють особисто себе, 4 особи (26%) зазначило, що представляють іншу особу тобто являються адвокатом, юристом представником тощо; та 1 (7%) особа зазначила інше але не конкретизувала, що саме мала на увазі.
7. На якій стадії розгляду перебуває справа?
За результатами опитування встановлено, що у 4 осіб (26%) розгляд справи завершено, 2 особи ( 13%) зазначило, що розгляд справи ще не розпочато; 7 осіб (48%) зазначило, що справа що в процесу розгляду, та 2 особи (13%) віднесли свої відповіді до категорії «інше»
8. Якщо респондентам доводилось телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію?
Завжди додзвонювались до Вільнянського районного суду запорізької області 7 осіб ( 47%) опитаних; завжди додзвонювалися, але не з першого разу - 2 особи (13%); не додзвонилися -1 особа (7%); 5 осіб віднесли свою відповідь до категорії «інше» (вони або не дзвонили до суду,або дзвонили проте не отримали інформації тощо)
9. Як респонденти оцінюють організацію роботи канцелярії суду (графік прийому документів, зручність їх подання, ввічливість і тактовність працівників тощо)
Позитивно оцінили роботу канцелярії Вільнянського районного суду Запорізької області. Так, 8 респондентів (53%) вказало оцінку «відмінно», оцінку «добре» зазначило 7 опитаних осіб ( 47%).
10. Оцінка зручності перебування громадян у приміщенні суду (місця для очікування, доступ до побутових приміщень (туалетів), освітлення, чистота приміщень тощо)
Оцінки розподілилися наступним чинном: «добре» - 12 осіб (80%); «задовільно» - 2 особи (13%); та 1 особа (7%) вказала оцінку «відмінно».
11. Оцінка повноти, якості та доступності необхідної для відвідувачів суду інформації (наявності інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору, інформації щодо розміщення кабінетів та інших приміщень тощо)
Опитуванням встановлено, що 12 респондентів (80%) при відповіді на поставлене запитання вказали оцінку «добре», 2 респонденти (13%) – оцінку «відмінно»; 1 особа (7%) - поставили оцінку задовільно.
12. Як часто респонденти користуються офіційним web-сайтом Вільнянського районного суду Запорізької області на веб-порталі «Судова влада України» а його сторінкою в соціальній мережі Facebook?
3 особи (20%) часто користуються зазначеними інформаційними ресурсами; 3 особи (20%) інколи користуються; 7 осіб (47%) не користуються взагалі і 2 особи (13%) ніколи не чули про їх наявність.
13. Чи задовольняє респондентів інформаційна наповненість вказаних вище інформаційних ресурсів Вільнянського районного суду Запорізької області (наявність необхідної інформації, цікаві відомості, зручність користування)?
8 з опитаних осіб (53%) задоволені наявною інформацією; не повністю задоволені 1 особа (7%); 3 особи (20%) зазначило інше (тобто не заходили взагалі на інформаційні ресурси тощо) та 3 особи (20%) взагалі не поставили відповідь.
14. Чого саме не вистачає на інформаційних ресурсах Вільнянського районного суду Запорізької області (web-сайту суду, соціальній мережі, facebook)?
На це питання відповів лише один респондент, який зазначив що не вистачає зразків заяв.
15. Як респонденти оцінюють рівень етичної поведінки суддів та працівників апарату суду (доброзичливість, коректність, неупередженість тощо)?
Позитивно оцінили поведінку суддів та працівників апарату суду , так 12 осіб (80%) вказали оцінку «добре», оцінку «відмінно» - 2 особи (13%), оцінку «задовільно» - 1 особа (7%).
16. Оцінка дотримання строків та процедур розгляду справ у Вільнянському районному суд Запорізької області.
7 опитаних осіб (47%) вказали оцінку «добре»; 4 особи (26%) – «задовільно» , 1 особа (7%) – «відмінно», оцінку «незадовільно» вказали 2 особи (13%), та 1 особа (7%) взагалі не визначилися з відповіддю.
17. Чи були обґрунтованими затримки / перенесення слухання у розгляді справи?
5 опитаних осіб (33%) вважають обґрунтованими затримки / перенесення розгляду справи; 5 осіб (33%) зазначили, що такі затримки частіше були обґрунтованими, та 5 осіб (33%) вказали на необґрунтованість затримки/перенесення слухань у розгляді справи.
18. Чи вчасно респонденти отримували процесуальні документи?
На вчасність отримання документів вказали 13 осіб (86%); частіше із запізненням – 1 особа (7%); та 1 особа (7%) зазначила «інше» прокоментувавши це як не отримувала взагалі процесуальних документів.
19. Чи було рішення по справі на користь респондентів?
В 5 випадках (33%) рішення були прийняті на користь респондентів; 4 особи (27%) вказали, що рішення не на їхню користь; та 5 осіб (33%) віднесли свою відповідь до категорії «інше» , де зазначили, що справи перебувають процесі розгляду, та 1 особа (7%) вказала два варіанти «так» і «ні».
20. Чи планують респонденти оскаржувати рішення по справі?
4 опитаних особи (27%) мають намір оскаржувати судові рішення;, 9 осіб (60%) таких дій вчиняти не будуть; та 2 особи (13%) не визначились з відповіддю, тобто по суті справи ще можуть тільки призначатися, чи слухатися.
21. Чи вчасно респонденти отримували повний текст рішення?
11 осіб (74%) вказали на вчасність отримання повного тексту рішення;
2 особи (13%) отримували повний текст рішення із запізненням; 2 особі зазначили «інше» прокоментувавши, що рішення ще не отримувала, так як розгляд справи ще в процесі.
22. Чи було рішення у справі викладено легкою, доступною для розуміння мовою?
Для 14 респондентів ( 93%) рішення по справі викладено легкою, доступною для розуміння мовою; 1 респондент (7%) визнали рішення не зовсім зрозумілим.
23. Як оцінюють роботу Вільнянського районного суду Запорізької області?
Переважна більшість опитаних оцінили якість роботи суду як «добре» 12 осіб ( 80%); 1 особа (7%) визначилась з оцінкою «відмінно» та 2 особи (13%) вказали на оцінку «задовільно».
24. Чи довіряють респонденти Вільнянському районному суду Запорізької області?
За результатами опитування встановлено, що 8 осіб (53) висловлюють довіру Вільнянському районному суду Запорізької області; варіант відповіді «важко сказати» обрали 6 осіб (40%); суду не довіряють 1 респондент (7%).
25.Чи довіряють респонденти судам України?
За результатами опитування встановлено, що 5 респондентів (33%) довіряють судам України; проте 4 особи (27%) висдловлюють недовіру судам, та 6 осіб (40%) надали таку відповідь як «важко сказати».
Підводячи підсумки проведеного анкетування, слід зазначити, що загалом робота суду організована належним чином, відвідувачі суду відзначили ввічливе та уважне ставлення працівників апарату суду до громадян, своєчасне надання відповідей на звернення та високий рівень надання допомоги відвідувачам суду при вирішенні процесуальних питань. Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні.
Ми вдячні всім, хто прийняв участь в опитуванні, результати анкетування будуть враховані у подальшій роботі суду.
За повідомленням прес-служби суду