Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Закарпатський окружний адміністративний суд задовольнив позов Тересвянського дошкільного навчального закладу №3 Ясла-садок Тячівського району, визнавши протиправним та скасувавши рішення Тересвянської селищної ради Закарпатської області щодо скорочення груп з чотирьох до трьох та збільшення наповнюваності груп до 25 діток.
Суд констатував, що у відповідності до Закону України "Про дошкільну освіту" у закладах дошкільної освіти, розташованих у селах, селищах, кількість дітей у групах визначається засновником залежно від демографічної ситуації, однак тільки в межах, визначених статтею 14 зазначеного закону : у групі для дітей віком до одного року - до 10 осіб; для дітей віком від одного до трьох років - до 15 осіб; для дітей віком від трьох до шести (семи) років - до 20 осіб; різновікові - до 15 осіб. Отже, відповідач не дотримав норм у оскаржуваних рішеннях, передбачених законом.
До того ж суд зауважив, що скорочення груп та їх наповнення понад норму змінить режим та умови перебування дітей у дошкільному навчальному закладі, що порушить санітарні норми, встановлені Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів. Відповідальними за дотримання вимог цього Регламенту є засновник (власник) та керівник дошкільного навчального закладу .
Також суд зазначив, що Акти за участю тільки представників відповідача щодо відвідування дитячого садочка по результатах перевірки не можуть бути підставою для скорочення кількості груп та збільшення кількості дітей у них.
Посилання відповідача при винесенні оскаржуваних рішень на підставу скорочення груп з метою економії бюджетних коштів також, на думку суду, є безпідставним, оскільки "Акт ревізії селищного бюджету та фінансово-господарської діяльності Тересвянської селищної ради за період з 01.01.2014 року по 30.09.2018 року" інформації щодо цього не містить.
Разом з цим суд зауважив, що ні проекти рішень, ні включення цих питань у порядок денний засідання сесії, ні оскаржувані рішення не були оприлюднені ні на сайті, ні в засобах масової інформації, як це передбачено Законами України "Про місцеве самоврядування" та "Про доступ до публічної інформації", що позбавило громадян доступу до інформації.
Зважаючи на зазначене, суд дійшов висновку, що вказані позивачем рішення селищної ради підлягають скасуванню.
За повідомленням прес-служби суду