Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
5 серпня 2019 року відбулася презентація результатів проекту з оптимізації бізнес-процесів секретаріату Вищої ради правосуддя. Це результати спільної роботи та тристороннього партнерства компанії KPMG, Програми USAID «Нове правосуддя» та Вищої ради правосуддя. Над проектом, який здійснювала компанія KPMG за підтримки Програми USAID «Нове правосуддя» та секретаріату Ради, працювали 12 консультантів компанії KPMG упродовж шести місяців.
Сергій Сученко, юридичний радник Програми USAID «Нове правосуддя», під час відкриття заходу наголосив, що Вища рада правосуддя як конституційний державний орган влади стала першим об’єктом комплексного аналізу всіх внутрішніх бізнес-процесів.
У вітальному слові член Вищої ради правосуддя, голова Верховного Суду Валентина Данішевська зазначила, що на засіданні Пленуму ВС у травні цього року судді ВС теж обговорювали питання аудиту внутрішніх процесів з метою оптимізації структури апарату ВС, внесення змін до штатного розпису з урахуванням потреб Верховного Суду. Тому аналіз бізнес-процесів ВРП та підготовлені рекомендації щодо їх вдосконалення стануть у пригоді під час проведення таких досліджень і у Верховному Суді.
Член Вищої ради правосуддя Лариса Швецова привітала учасників заходу та зауважила: «Адміністрування у Вищій раді правосуддя є більш нагальним питанням на сьогодні. Члени ВРП не можуть існувати окремо від апарату Ради, тому що усі працівники секретаріату залучені до реалізації основних функції ВРП. Це і формування доброчесного та високопрофесійного корпусу суддів, питання призначення судді, переведення, звільнення, а також питання притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності тощо. Тому я дуже підтримую запропоновану компанією KPMG та Програмою USAID «Нове правосуддя» ідею щодо проведення для працівників секретаріату навчання сучасних підходів у моделюванні бізнес-процесів, що надалі надасть суспільству можливість побачити роботу ВРП і її лідерську позицію у системі правосуддя щодо захисту інтересів суддів».
Лариса Швецова зазначила і про позитивне враження від пілотного застосування бекофісу в роботі секретаріату ВРП. На думку члена ВРП, це дало змогу розвантажити інспекторів, консультантів, більше часу приділити роботі, яка потребує вищої кваліфікації. Такий досвід у майбутньому варто застосовувати також у роботі судів та Державної судової адміністрації України.
Заступник директора відділу сприяння розвитку демократії та врядування регіональної місії USAID в Україні та Білорусі Енн Хоппер висловила підтримку усім перетворенням у судовій системі України, що можуть змінити ситуацію на краще, та запевнила, що такий експеримент є шляхом вдосконалення роботи одного з головних партерів Програми – Вищої ради правосуддя.
Керівник Програми USAID «Нове правосуддя» Девід Вон привітав учасників презентації результатів пілотного тестування проекту з оптимізації діяльності Ради, висловив підтримку у впровадженні результатів проведеного компанією KPMG аналізу та зазначив, що такий приклад, на його переконання, має бути поширений на інші судові установи України.
Також із вітальним словом до присутніх звернулися Голова Ради суддів України Богдан Моніч та голова Державної судової адміністрації України Зеновій Холоднюк.
Керівник секретаріату ВРП Сергій Пушкар подякував за підтримку Програмі USAID «Нове правосуддя», керівництву ВРП, представникам компанії KPMG і всім учасникам проведення аналізу діяльності бізнес-процесів секретаріату ВРП та зазначив, що результати впровадження такого інструменту поліпшення ефективності діяльності мають бути трансльовані для всієї судової системи, оскільки, незважаючи на унікальність кожного судового органу, є низка спільних процесів і є речі, які можуть бути уніфіковані. Набутий Вищою радою правосуддя досвід може стати саме таким майданчиком для імплементації здобутих ВРП результатів.
Сергій Пушкар також відзначив позитив створення тестового бекофісу, що діяв в секретаріаті ВРП у межах експерименту. На думку керівника секретаріату ВРП, це дало змогу делегувати велику кількість рутинних завдань працівникам з нижчою кваліфікацією для зменшення витрати часових ресурсів інспекторів ВРП. Для реалізації цієї ініціативи, як зауважив С.Пушкар, необхідно вирішити низку організаційних питань.
Старший менеджер компанії KPMG Віктор Головін озвучив рекомендації для підвищення ефективності діяльності секретаріату, серед яких – внесення змін до регламенту ВРП, перерозподіл обов’язків з метою розвантаження керівників структурних підрозділів та працівників з високою кваліфікацією, шифрування даних, стандартизація звітності та автоматизація процесів.
Зауважимо, що компанія KPMG, яка працює в Україні з 1992 року, надає аудиторські та консультаційні послуги із податкових та фінансових питань клієнтам, серед яких найбільші українські та міжнародні компанії, а також низка неурядових організацій та фінансових інститутів.
Прес-центр судової влади України