Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Центральний апеляційний господарський суд залишив в силі рішення господарського суду Кіровоградської області, яким було задоволено позов Заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України та Міністерства аграрної політики та продовольства України і визнано незаконним та скасовано рішення виконавчого комітету Злинської сільської ради "Про оформлення права власності на комплекс будівель в с. Злинка філії ПАТ "ДПЗКУ" "Хлібна база № 78"; визнано недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно - комплекс, видане виконавчим комітетом Злинської сільської ради Приватному акціонерному товариству "Державна продовольчо-зернова корпорація України"; скасовано рішення приватного нотаріуса про державну реєстрацію права приватної власності Товариства з обмеженою відповідальністю "Мейола Інвест" на комплекс будівель; визнано за державою Україна в особі Кабінету Міністрів України право власності на нерухоме майно, що складається з комплексу будівель (справа № 912/1672/18).
Рішення суду мотивоване тим, що держава в особі Кабінету Міністрів України здійснила заходи щодо зміни організаційно-правової форми Державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" на Публічне акціонерне товариство "Державна продовольчо-зернова корпорація України" і визначила розмір статутного капіталу останнього, проте майно, на суму вартості якого сформовано статутний капітал, у тому числі спірні нежитлові будівлі Хлібної бази №78, Публічному акціонерному товариству "Державна продовольчо-зернова корпорація України" у власність передано не було. У зв'язку із чим місцевий господарський суд дійшов до висновку, що у філії ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України" "Хлібна база №78" не було законних підстав для звернення до Злинської сільської ради із заявою про видачу свідоцтва про право власності на спірне нерухоме майно. Місцевий господарський суд дійшов до висновку, що майно державного підприємства, яке відповідно до закону не підлягає приватизації, не може належати юридичній особі на праві приватної власності, тому спірне майно повинно було залишитись у власності держави та могло бути передано лише на баланс ПАТ "ДПЗКУ" і використовуватись останнім на праві господарського відання чи оперативного управління.
Не погодившись з рішенням місцевого господарського суду, Публічне акціонерне товариство "Державна продовольчо-зернова корпорація України" звернулось до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою.
Під час розгляду справи встановлено, що рішень про зміну режиму державного майна, що було закріплено за Публічним акціонерним товариством "Державна продовольчо-зернова корпорація України" не приймалось, форма власності з державної на приватну на підставі таких рішень не змінювалась, відповідно по вищенаведених вимог законодавства, така зміна (шляхом приватизації або корпоратизації) взагалі заборонена.
Матеріалами справи підтверджується, що спірне майно надавалося Публічному акціонерному товариству "Державна продовольчо-зернова корпорація України" для здійснення статутної діяльності, а не у власність, це майно залишається об'єктом права державної власності і до виключення з відповідного законодавчого переліку не може вибути з державної власності законним шляхом.
Таким чином, майно державного підприємства, яке відповідно до закону не підлягає приватизації, не може належати юридичній особі на праві приватної власності. Державне майно Державного підприємства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" Хлібна база № 78 повинно було залишитись у власності держави, могло бути передано лише на баланс Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" і використовуватись останнім на праві господарського відання.
За викладеного апеляційний господарський суд погоджується із висновком місцевого господарського суду, що відсутність рішення власника спірного майна - Кабінету Міністрів України про зміну правового режиму майна з державної власності у приватну, а також законодавчо встановлена заборона на приватизацію та корпоратизацію такого майна є підставою для визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету органу місцевого самоврядування про оформлення права приватної власності на майно та визнання недійсним свідоцтва про право приватної власності, виданого на підставі такого рішення.
За таких обставин, апеляційний суд дійшов до висновку, що державне майно - Хлібна база № 78 вибуло із державної власності без достатніх на те правових підстав за незаконним рішенням виконкому Злинської сільської ради.
Отже, оскільки рішення виконавчого комітету Злинської сільської ради, якими оформлено право приватної власності товариства на державне майно Хлібної бази № 78, а також видане на підставі даного рішення свідоцтво про право власності не відповідають закону та порушують інтереси власника цього майна - держави в особі Кабінету Міністрів України.
З огляду на викладене вище, колегія суддів Центрального апеляційного господарського суду вважає рішення суду першої інстанції у даній справі таким, що відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам та матеріалам справи, підстав для його скасування чи зміни не вбачає.
За повідомленням прес-служби суду