Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Наголошуємо, що позиція Вищої ради правосуддя з приводу можливості набуття суддею громадянства іншої держави однозначна – діючи іменем України суддя може мати лише громадянство нашої держави. Доведена у визначений законодавством спосіб наявність іншого громадянства є підставою для припинення його повноважень.
Статтею 126 Конституції України чітко передбачено, що повноваження судді припиняються у разі набуття ним громадянства іншої держави. Крім того статтею 121 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» зазначено, що повноваження судді припиняються у разі набуття суддею громадянства іншої держави - з дня припинення громадянства України або набуття громадянства іншої держави.
Члени ВРП надзвичайно стурбовані неможливістю приймати рішення в критичних ситуаціях в обставинах, які склались у час війни перед судовою системою. Неповноважність вищого органу суддівського врядування несе загрози для стабільності судової системи та безпеки всієї держави.
Діючі члени неодноразово публічно і у письмовій формі зверталися до суб’єктів формування Ради та наголошували на потребі вжиття якнайшвидших заходів для відновлення роботи ВРП. Крім того, розуміючи ймовірно тривалі процедури делегування нових членів, пропонували парламентарям реальний механізм – на перехідний період тимчасово надати право ухвалювати рішення з гострих питань, зокрема щодо суддів, які здійснюють повноваження, та суддів у відставці, що потребують термінового реагування діючим членам, які пройшли перевірку на доброчесність і спроможні колегіально дати оцінку ситуації у законному порядку.
Діючі члени, відчуваючи високу відповідальність за виконання повноважень, які на них покладені, відслідковують всі повідомлення та готові на них реагувати у спосіб, передбачений Конституцією України та законами. Спираючись при цьому на ґрунтовну доказову базу, надану уповноваженими органами у належному порядку та дотримуючись всіх процедур.
Вища рада правосуддя вкотре закликає всіх суб’єктів делегування сформувати повний склад. Державна влада за відсутності повноважного конституційного органу суддівського врядування не може здійснюватися у повному обсязі.