На засіданні Комітету зазначалося, що законопроект (реєстр. №2522а) спрямований на вдосконалення положень Конституції України та посилення існуючих гарантій незалежності суддів, що дасть змогу змінити існуючу процедуру призначення та звільнення суддів, зменшити роль політичних органів у цьому процесі та дозволить передати повноваження щодо вирішення питань, пов'язаних із діяльністю суддів, до відання органів, більшу частину складу яких становитимуть судді.
Зокрема, пропонується внести до Конституції України такі зміни:
передбачити у частині третій статті 55 право кожної особи на справедливий і гласний розгляд справи упродовж розумного строку незалежним і неупередженим судом, утвореним законом;
змінами до статей 85, 125 передбачається закріпити, що визначення мережі судів, їх утворення, реорганізація та ліквідація здійснюється шляхом прийняття закону;
змінами до статей 106, 126, 128 пропонується удосконалити порядок призначення та звільнення судді. Передбачається, що суддя суду загальної юрисдикції призначається на посаду безстроково Президентом України. При цьому, закріплюється, що рішення Глави держави щодо призначення суддів чи звільнення їх з посади прийматимуться виключно на підставі та згідно з поданням Вищої ради юстиції;
змінами до статті 122 виключається положення про строк повноважень Генерального прокурора України;
змінами до статті 125 пропонується наділити Верховний Суд України повноваженнями щодо забезпечення однакового застосування норм законодавства України всіма судами загальної юрисдикції;
змінами до частини третьої статті 126 передбачається закріпити, що надання згоди на затримання чи арешт судді здійснюватиметься Вищою радою юстиції за поданням Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
змінами до частин п'ятої-сьомої статті 126 здійснюється розмежування підстав для звільнення судді від підстав для припинення повноважень судді, запроваджуються додаткові підстави для звільнення, а також змінюється порядок припинення повноважень судді Конституційного Суду України у зв'язку із закінченням строку, на який він був призначений. Граничний строк перебування на посаді судді пропонується підвищити до 70 років;
змінами до статті 127 пропонується підвищити вимоги до осіб, які можуть претендувати на зайняття посади судді, а також встановлюється, що добір кандидатів на посаду судді здійснюється на конкурсній основі;
змінами до частини другої статті 128 передбачається врегулювати порядок переведення суддів, закріпити, що переведення судді можливе лише за його згодою, а переведення до суду вищої інстанції здійснюється лише на конкурсній основі;
змінами до статті 129 перелік засад судочинства доповнюється засадою автоматизованого розподілу справ між суддями;
змінами до статті 131 пропонується змінити повноваження та склад Вищої ради юстиції, закріпивши, що 12 із 20 членів становитимуть судді, призначені з'їздом суддів. З’їзд адвокатів та з'їзд представників юридичних вищих навчальних закладів та наукових установ призначатиме по два члени Вищої ради юстиції. За посадою до складу Вищої ради юстиції входитимуть Голова Конституційного Суду, Голова Верховного Суду, Голова Ради суддів та Генеральний прокурор. При цьому, передбачається, що Генеральний прокурор не бере участі в голосуванні при прийнятті Вищою радою юстиції рішень стосовно суддів. Крім цього, змінами до статті 131 пропонується закріпити вимогу до складу Вищої кваліфікаційної комісії суддів, де більшість мають складати судді, обрані з’їздом суддів України.
На засіданні Комітету зазначалося, що прикінцеві та перехідні положення проекту містять положення, покликані вирішити організаційні та інші питання, які виникатимуть у разі прийняття відповідного законопроекту та які спрямовані, насамперед, на неприпустимість погіршення становища суддів та осіб, які отримали право на зайняття суддівської посади, у зв'язку зі зміною окремих положень Конституції України.
Під час обговорення народні депутати, з урахуванням процедури розгляду в парламенті законопроектів про внесення змін до Конституції України, передбаченої статтею 159 Конституції, статтями 141-151 Закону "Про регламент Верховної Ради України", зазначали, що відповідно до висновку Конституційного Суду від 19 вересня 2013 року, проект закону був визнаний таким, що відповідає вимогам статей 157 і 158 Конституції.
Народні депутати звертали увагу на те, що Європейська Комісія "За демократію через право" (Венеціанська комісія) у своєму висновку щодо законопроекту, зазначила, що в цілому він відповідає багатьом рекомендаціям, наданим Венеціанською комісією українській владі впродовж минулих років.
Члени Комітету наголошували, що під час сесії Парламентської асамблеї Ради Європи (ПАРЄ), був оприлюднений офіційний документ - письмова декларація асамблеї щодо необхідності якнайшвидшого прийняття зазначеного законопроекту всіма політичними партіями парламенту, що має стати ключовим досягненням всеосяжного конституційної реформи, проведення якої неодноразово було рекомендовано ПАРЄ.
Крім цього, парламентарії підкреслювали, що про якнайшвидше прийняття конституційних поправок для зміцнення незалежності судової влади також зазначалося і у заяві співдоповідачів моніторингового комітету Парламентської асамблеї Ради Європи по Україні Майліс Репс та Марієтта де Пурбе-Лундін.